SUKMA SARAWAK 2024: SKUAD RAGBI TERENGGANU PERLU KERJA KERAS


Skuad ragbi lelaki dan wanita Hanelang Bangkit masing-masing beraksi cemerlang dalam perlawanan pembukaan peringkat kumpulan untuk menyaksikan pasukan ragbi wanita Terengganu meraih kemenangan pertama dengan menewaskan Sabah berkeputusan 14 berbalas 7 manakala pasukan lelaki Hanelang Bangkit berjaya menafikan pasukan tuan rumah dengan keputusan tipis 7 berbalas 5 di Stadium Miri, Sarawak.

Namun situasi berbeza pada perlawanan kedua buat kedua-dua pasukan dari pantai timur ini setelah dinafikan oleh Selangor berkeputusan 32 berbalas 7 bagi acara berpasukan wanita manakala pasukan lelaki terpaksa akur kepada Johor yang berjurang 1 try dan 1 conversion untuk menoktahkan perlawanan berkesudahan 14 berbalas 7.





Pasukan ragbi wanita Terengganu telah diundi di dalam kumpulan F bersama-sama Selangor, Wilayah Persekutuan dan Sabah untuk merebut kejuaraan Sukan Malaysia(SUKMA Sarawak 2024) yang berlangsung bermula pada 19 Ogos sehingga 21 Ogos 2024 bertempat di Stadium Miri, Sarawak. Kredit Foto – Persatuan Ragbi Negeri Terengganu

“Alhamdullilah tamat perlawanan hari pertama buat kami, tiada sebarang kecederaan serius di mana kami mampu untuk menurunkan ke semua pemain-pemain kami bagi perlawanan esok.

“Keputusan pada hari ini sudah tentu memaksa kami untuk bekerja keras bagi menamatkan perlawanan peringkat kumpulan untuk mencari slot ke penentuan akhir kejuaraan SUKMA Sarawak ini.

“Percaturan taktikal amat penting untuk menentukan tidak bertemu pasukan lawan yang lebih hebat daripada kami di peringkat suku akhir dan separuh akhir mampu memberi kelebihan buat kami untuk mara ke peringkat akhir.

“Namun sebelum itu kami perlu bekerja keras untuk meraih kemenangan di mana pasukan lelaki perlu menang ke atas Pahang dan pasukan wanita juga perlu meraih kemenangan baki perlawanan agar selesa untuk mara ke pusingan akhir nanti.” ujar pengurus pasukan Enche Mohd Amirul Mukminin Sulaiman.

Pada aksi kedua peringkat kumpulan yang dijadualkan berlangsung esok, pasukan ragbi perempuan Terengganu dijadual untuk bertemu Wilayah Persekutuan pada jam 1109 pagi manakala bagi pasukan lelaki Terengganu pada jam 1218 tengah hari bertempat di Stadium Miri, Sarawak.

Pasukan ragbi lelaki Terengganu telah diundi di dalam kumpulan C bersama-sama Pahang, Johor dan pasukan tuan rumah SUKMA Sarawak 2024. Kredit Foto – Persatuan Ragbi Negeri Terengganu

KEPUTUSAN HARI PERTAMA RAGBI SUKMA SARAWAK 2024
*Melibatkan pasukan Terengganu sahaja

WANITA
TERENGGANU vs SABAH 14-07
SELANGOR vs TERENGGANU 32-07

LELAKI
TERENGGANU vs SARAWAK 07-05
JOHOR vs TERENGGANU 14-07

KEJOHANAN KUDA LASAK PIALA SULTAN MIZAN 2024
24 OKTOBER 2024

KAJI SELIDIK

Pendapat anda tentang PenyuSukan.com?

SUMBANGAN

SUMBANGAN IKHLAS BAGI MENAMPUNG KOS OPERASI MENYAMPAIKAN BERITA SUKAN SEGENAP NEGERI TERENGGANU DARUL IMAN.

october, 2024

07sepalldayKejuaraan Ragbi Piala Agong 2024

29sep(sep 29)12:00 am06oct(oct 6)12:00 amTour de Langkawi (LTDL) 2024

21octalldayKejohanan Tour Gateh D'Tranung 3.0 2024

24octalldayKejohanan Lawn Bowls Terbuka Triples Terengganu

24octalldayKejohanan Kuda Lasak Piala Sultan Mizan 2024

26octalldayRally Sprint X-One 2024

X